reede, 2. oktoober 2009

Koolinoorte MM kergejõustikus Tallinn 25.-30.06.2009

Kui kõik ausalt ära rääkida,siis alustaks sellest ,kuidas ma sattusin vabatahtlikuks...
 ühel päeval teleka ees istudes juhtusin kuulama Erika Salumäe juttu,et vajatakse vabatahtlikke spordiüritusele ja kõigile tulijatele leitakse tegevus.Vau,sõna "vabatahtlik" on mulle kui liimipaber kärbsele,otsustasin järele uurida.

Ühesõnaga.Eestisse oodati võistlema koolinoori üle kogu maailma (logo pildil),millele lisandus mahlakas kultuuriprogramm.
Olin parasjagu töötu ja otsisingi tegevust. 10.juunil läksin läbi paduvihma  esimesele kogunemisele Piritale Oru hotelli.Rahvast oli juba palju ,vastuvõtt oli sõbralik ja asjalik.Räägiti põhiliselt korralduslikust poolest.Pakuti kohvi ja võileiba.Kõik oli arusaadav.Minust sai atašee Läti meeskonnale,kuna oskan vene keelt .Pidin olema neile siis kõik need päevad toeks ja abiks-nagu tugiisik.
Edasi arenesid sündmused nagu filmis.Olin juba kogunemiselt lahkumas,aga jäin pisut kokutama,kui mul haarati varrukast ja küsiti,et kas lipuproovi ka tuled ?Lipuproov ?Noh,kui just vaja on,eks ma siis...Ja olingi sõrme andnud.See oli  l õ k s !
Lipuproov pidi olema harjutus riigilipu sissekandmiseks staadionile avatseremoonial.Igati lahe ju,sest kanda lippu MMil oli mulle kui spordisõbrale elusündmus ja kompliment.See pidi küll tühiselt kerge ülesanne olema.Asja tõeline sisu selgus aga siis kui meile liputassijatele tutvustati kahte tantsutreenerit ,kellele jäi ülesandeks õpetada meile selgeks koreograafiliselt keeruline tants lippudega...APPI !!!Kuhu ma olin sattunud ?Aga teha polnud enam midagi- järgnesid 2 nädalat täis tantsutrenne Tallinna Ülikoolis ,Pirita Gümnaasiumis,Kadrioru staadionil.Olin alguses meeleheitel,aga lõppkokkuvõttes uskumatult tubli,et minus peitus selline varjatud anne.Karu pandi tantsima.

 Vahepeal arenesid sündmused omasoodu.Hotell Pirita TOPi saabus palju erivärvi sportlasi,tehti trenni,elati võistluspaika sisse jne.



Karioru staadion soojendusväljakuga.
Avatseremoonia nägi välja siis selline...


..palju võistlejaid eri riikidest.India sportlased olid osalemas esimest korda,milline distsipliin ja tagasihoidlikus.Ka hiinlased said oma kommunistliku distsipliini söögi alla ja peale-pidevalt üks rivistus.Näiteks ühel korral pandi kogu kamp välkkoosolekuks rätsepistesse otse Pirita hotelli ukse ette.


     Presidendiproua Evelin Ilvese sõnavõtt.



Meie punt ootab tribüünide kõrval riigilippude sissekandmist.
Mina olen Saksamaa lipuga,minu seljataga sildiga saksamaa sportlane,kes tegi teivashüpet ja teatejooksu.Pärit Potsdamist.
Paremal nurgas VIPide telk kohvilauaga.






 Lipp pidulikult staadionil,kuulutatakse välja
riik Saksamaa.Järgneb meeletu ovatsioon !
Kaugel staadioni servas näidatakse seda sama suurelt ekraanilt.









Ja siin ongi meie nädalaid harjutatud tants lippudega !Jooksu ja liputamist palju. Muusikaks oli trummide põrin,mis mul lõpuks uneski põrises-samas päris võimas.



Koolinoorte MMi patroon,alati muhe Gerd Kanter toob sisse korraldajamaa Eesti  lipu .Vennike sõitis spetiaalselt Rootsist treeninglaagrist  võistlusi avama.


         





Väike intervjuu Gerdiga,mis oli reeglite kohaselt inglise keeles.
Küsiti -kuidas Vigala vanaemal vererõhk on ja kuidas tänavune kurgisaak tuleb... 
Küsitlejaks Veikko Täär ,ei noh, ta tegi proovide ajal koguaeg pulli.






Ja veel sellised inimesed olid kohvilõhna peale telki lennanud.


Siis hakkasid võistlused-tants ja tagaajamine.Neid ma siin pikemalt ei kajasta-pole ma mingi spordikommendaator.

Teivashüpe-
johhaidii, kui kõrgel see latt tegelikult on !Seda ala oli tõesti lahe vaadata.

Ilm soosis võistlusi tohutult.Miskiaeg tibas törts vihma kah,aga enamuse ajast  suured tumemustad pilved ainult ähvardasid suure sajuga.
Asja juurde käis 3x päevas talongide alusel korralik kõhutäis,vabatahtlikud varustati telefonikaardiga,õlakotiga,mütsiga,särgiga,pudeli vesi igalpool.Vesi kulus ära,sest kohati kippus ilm päris troopikaks kätte.
Peale avatseremooniat sain kergendatult ohata,missioon oli täidetud - põrgu need lipud !Muidugi sellega mu ülesanded ei lõppenud -käisin veel Vabaõhumuuseumis,Pirita kloostrivaremetes,lõputseremoonial.
                                      ...........................................................
  Kuna pidin talutama Läti meeskonda,siis võin koolinoortele nende madala sportlasmoraali pärast ainult kaasa tunda,sest enamus ajast olid treenerid,kes oleks pidanud olema otsesed eeskujud, silmini täis või haisesid alkoholi järgi ning lõpuks olid ka noorsportlased kadunud ,paljud ei  jõudnud isegi kultuuriprogrammile.Aga MMil osalemine ei ole odav lõbu. Nalja võib ju kodus tasuta teha.

Vaata lisaks ISF tegemistest http://www.isfathletics2009.com/index.php?lang=ee
 
Noh,olgem nüüd ausad,,ega ma ei teinud seda üritust läbi edevuse pärast.... see tuli ju lambist.
Tean seda tunnet,kõik hetkega ja lambist tehtud asjad õnnestuvad .

KÄIGE ÄRA !(kui õnnestub,ehheeeeee)


 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar